tiistai 10. huhtikuuta 2012

Matkavirkkailuja

Oltiin pääsiäisenä mummoloimassa ja mökillä. Automatkojen aikana virkkailin, vaikka oon muuten kyllä aika kyllästynyt virkkaamiseen.

Kevätkukkia


Virkkailin henkarinpäällisiä, ei siis mitään uutta. Puuhenkareita on vielä iso läjä päällystämättä, joten joudun toistamaan itseäni. Postasin henkareiden ohjeen syksyllä.

Matkavirkkaus voi olla vaarallinen harrastus. Työkaverini Maija virkkaili takavuosina pelkääjän paikalla, kun poliisi pysäytti auton ja kysyi Maijalta, eikö tämä keksi muuta tapaa hankkiutua eroon hengestään... Kutimen hengenvaarallisuuden jotenkin ymmärtäisin, mutta oon päässyt virkkuukoukun kanssa lentokoneeseenkin, joten tuskin se vaarantaa liikenneturvallisuutta maan pinnallakaan :)

4 kommenttia:

  1. Oi, mä niin tykkään näistä sun henkareista. Tiedätkö mitä tuo keltainen lanka on? (Siis oletan että teit taas vanhoista langoista...)

    VastaaPoista
  2. Oi kiitos :) Jep, tein vanhoista langoista. Ostin keltaisen langan Fidasta kesällä. Siinä oli kyllä vyötekin tallella, mutta heitin sen menemään. Se oli jotain ihan tuntematonta merkkiä, varmaankin 80-luvulta, joten ei varmaan löydy ihan samaa mistään. Se on kuitenkin ihan perusvirkkauslankaa, täyttä puuvillaa.

    VastaaPoista
  3. Kappas. Luulin että olisi ollut villaa tai jotain sekoitetta, kun näytti kuvassa vähän pörröiseltä. Harmittelin jo, että miksi mä tein puuvillasta, kun pörröinen näytti ihanan utuiselta. No, ei mun henkari näytä tuolta, vaikka on niin ikään täyttä puuvillaa.

    VastaaPoista
  4. Heh, se pörröisyys ja utuisuus on vain mun "kamerasta" johtuvaa sumeutta. Mähän kuvailen lähinnä vanhalla kännylläni. Uudessa hienommassa kapulassa on huomattavasti pörröisempi kuva :)

    VastaaPoista